piątek, 9 grudnia 2016

Spotkanie autorskie w "elektryku"

"elektryk" 
W piątek (09.12) na zaproszenie Pań z biblioteki odwiedziłam Zespół Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego (tzw. "elektryk"). Była to poniekąd sentymentalna wizyta, gdyż sama jestem absolwentką tej szkoły. Tym bardziej było mi miło gościć ponownie w jej murach i spotkać nauczycieli, którzy mnie uczyli.

W szkolnej bibliotece spotkałam się z młodzieżą zainteresowaną moją debiutancką książką "Paryż w piątek 13-tego".  Opowiedziałam im o pracy nad nią - od pomysłu aż do wydania. Po tym wywodzie uczniowie mieli okazję zadawać mi dodatkowe pytania, z czego chętnie korzystali. Wywiązała się pomiędzy nami ciekawa dyskusja na temat książki, ale też sytuacji w Polsce i na świecie. Pomyślałam sobie wówczas, że z tą młodzieżą wcale nie jest tak źle jak to próbuje nam się przedstawiać - czytają książki i całkiem nieźle orientują się w polityce.
Młodzież zaczyna gromadzić się w bibliotece... 


Wśród uczestników spotkania zorganizowany został konkurs, którego nagrodą był egzemplarz książki z osobistą dedykacją. Szczęśliwym zwycięzcą okazał się Filip Idzik - uczeń klasy IIb.
Filip Idzik - uczeń klasy II b 

Spotkanie zwieńczył niezwykle klimatyczny występ muzyczny Sylwestra Kukułki - ucznia klasy IIc, który wykonał 3 walce francuskie: "La zone", "Poussin Bleu" oraz "Sous le ciel de Paris".
Sylwester Kukułka - uczeń klasy II c


Na zakończenie spotkała mnie bardzo miła niespodzianka - wręczono mi dyplom z dedykacją: " za ciekawe spotkanie autorskie oraz podzielenie się wiedzą dotyczącą warsztatu pracy pisarza z uczniami Zespołu Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego" oraz dwa tomy dzieła wydanego przez szkołę z okazji 100-lecia Gmachu Szkoły i 45-lecia Technikum Elektrycznego.  


Dyrektor szkoły Pan Zbigniew Witek 



Chciałabym jeszcze raz serdecznie podziękować Pani Dorocie Targosz oraz Pani Alicji Rajchel za zaproszenie oraz wszystkim przybyłym na spotkanie ze mną. Było to bardzo miło spędzone popołudnie. 

1 komentarz:

  1. Cudownie, że mogłaś wrócić do swojej szkoły i podzielić się swoimi doświadczeniami z młodzieżą! To zawsze inspirujące spotkać się z taką energią i pasją do czytania oraz dyskusji. Mam nadzieję, że Twoja wizyta była dla nich równie inspirująca, jak dla Ciebie sentymentalna. Może to początek dla nich drogi do odkrywania nowych światów przez książki.
    ___________
    Elektryk Poznań

    OdpowiedzUsuń